Android Pay - nowa forma płatności zbliżeniowych

Poziom

W listopadzie 2016 roku Google uruchomiło w Polsce usługę Android Pay, a nasz kraj jest drugą po Wielkiej Brytanii europejską lokalizacją, w której można skorzystać z tej nowoczesnej aplikacji. 

Dzwonisz, wysyłasz SMS-y, sprawdzasz e-maile, jesteś na bieżąco ze wszystkimi informacjami. Teraz swoim smartfonem zapłacisz też za zakupy. Jak to możliwe? W listopadzie 2016 roku Google uruchomiło w Polsce usługę Android Pay, a nasz kraj jest drugą po Wielkiej Brytanii europejską lokalizacją, w której można skorzystać z tej nowoczesnej aplikacji.

Jak działa Android Pay

Nowa usługa Google, dzięki wykorzystaniu technologii NFC, pozwala na dokonywanie płatności zbliżeniowych smartfonem. Jedyne co musisz zrobić, to pobrać aplikację ze sklepu Google Play i zarejestrować swoją kartę. Android Pay obsługuje karty kredytowe, debetowe, lojalnościowe i podarunkowe.

Pobierz, dodaj, płać

Aby korzystać z aplikacji musisz posiadać konto w jednym z banków, które oferują ten rodzaj płatności. Obecnie usługę oferuje Alior Bank, Bank Zachodni WBK, Nest Bank i T-mobile Usługi Bankowe. Wkrótce dołączy do nich mBank.

Jak zacząć korzystać z Android Pay?

  • Pobierz aplikację – wcześniej upewnij się, że Twój telefon jest wyposażony w technologię NFC, która umożliwia korzystanie z usługi.
  • Dodaj kartę – Android Pay poprosi Cię o zrobienie zdjęcia karty i uzupełnienie brakujących danych. Podczas rejestracji, zostanie wygenerowany numer, dzięki któremu będziesz identyfikowany. Na koniec tego etapu, otrzymasz kod SMS służący do autoryzacji aplikacji.
  • Płać za zakupy smartfonem – nie musisz włączać aplikacji. Wystarczy, że odblokujesz telefon. Podobnie, jak w przypadku tradycyjnych płatności zbliżeniowych, aby potwierdzić transakcję powyżej 50 zł, trzeba wpisać kod PIN na terminalu.

Gdzie zapłacisz Android Pay?

Praktycznie wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe. Z usługą Google współpracują:

  • Rossmann, Inglot,
  • SPAR, Allegro, UBER,
  • Costa Coffee, Starbucks,
  • KFC, Pizza Hut, McDonald,
  • Lidl, Netto, Kaufland, Carrefour,
  • Delikatesy Centrum, Piotr i Paweł.

Czy to się opłaca – bezpieczeństwo

Najważniejsza, jeśli chodzi o bezpieczne korzystanie z aplikacji, jest ochrona danych. W Android Pay, dokonując kolejnych płatności, nie musisz podawać żadnych danych z karty. Podczas rejestracji, zostaje Ci przydzielony specjalny wirtualny numer, który jest udostępniany sklepowi w celach identyfikacyjnych.

Płać telefonem od ręki. Zapomnij o tradycyjnej karcie. Jedyne, o czym musisz pamiętać to… stan Twojego konta. 

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie przy ul. Cybernetyki 7, 02-677 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję