„Bądź sobą” i zarabiaj – kulisy pracy Influencerów

Poziom

Ci influencerzy to mają wspaniałe życie! Serio tak myślisz? Przekonajmy się jak jest naprawdę.

Cały dzień nicnierobienia. Pobudka o 11, może nawet o 12. Kawa na balkonie z wieżą Eiffla w tle. A do tego… prezenty od znanych marek, zaproszenia na wernisaże, wystawy i premiery filmowe. Ci influencerzy to mają wspaniałe życie! Serio tak myślisz? Przekonajmy się jak jest naprawdę.

Work and The City

Na pewno pamiętasz – choćby z opowieści żony, przyjaciółki czy siostry – jak Carrie Bradhaw, bohaterka kultowego już „Seksu w wielkim mieście”, pracowała bez większego wysiłku, chodząc na imprezy i spotykając się z przyjaciółkami. Wielu myśli podobnie o pracy influencerów. Bo w sumie… kim w ogóle jest influencer? Leniwcem, który raz na jakiś czas napisze kilka „mentorskich” zdań, czy marketerem umiejętnie wciskającym Ci kolejne niezbędne gadżety?

Mówiąc pokrótce influencer to ktoś, kto kształtuje gust i opinię innych osób. Rozpoznawalny najczęściej tylko w gronie, które interesuje się konkretną tematyką. Musi być wiarygodny i budzić zaufanie. Nie jest kojarzony z ekspertem, ale raczej dobrym kumplem lub przyjacielem dającym rady i rekomendacje usług/produktów.

TAK – influencer chodzi na imprezy, za które często uzyskuje honorarium.
TAK – influencer otrzymuje prezenty i vouchery.
TAK – jedynym źródłem zarobku influencera jest blog, vlog, instagram czy Facebook.

Zazdrościsz? Pomyśl jednak, czy chcesz spędzać po 10–12 h przed komputerem i mierzyć się z komentarzami i powszechnym hejtem? Czy chcesz wstawać o 7 rano, stroić się, malować, stać w upale lub deszczu i czekać na ten jeden moment, kiedy możesz zrobić zdjęcie idealne? Czy chcesz, aby Twoje życie było jak reality show, a Twoje zarobki zależały od tego, czy będziesz uwielbiany przez wystarczająco dużą liczbę osób. Będąc influencerem, jesteś trochę jak zupa pomidorowa – wiele osób musi Cię lubić – a to wbrew pozorom nie takie łatwe.

Be a star

Jeśli chcesz zostać gwiazdą internetu, musisz skoncentrować się na odpowiedniej i „chwytliwej” kreacji. Zastanów się, w czym jesteś dobry, co jest dla Ciebie interesujące – jest Twoją pasją i hobby. Najtrudniej zabłysnąć w świecie mody – influencerów z branży fashion jest już na pęczki – od Macadamian Girl, przez Maffashion, aż po Ekskluzywnego Menela. Podobnie jest w świecie gamerów i blogów lifestylowych. Jeśli jednak lubisz DIY, masz ciekawą pracę, nie jesteś fit lub masz ironiczne poczucie humoru – możesz odnieść sukces. Moda na bycie fit, bio, eko i trendy zaczyna ludzi irytować i wiele osób chciałoby poczytać teksty osób, które są normalne i bez „filtrów” pokazują otaczającą ich rzeczywistość.

Wiesz już, jaka tematyka ma szansę na porwanie tłumów. Teraz czas na kilka faktów, które otworzą Ci oczy i pokażą prawdę o pracy influencerów.

  • Marka, jaką poniekąd staje się influencer, to tak naprawdę prężnie działająca firma z zespołem pracowników. Influencerzy zatrudniają grafików, fotografów, redaktorów, korektorów, programistów, a nawet PR managera.
  • Posty udostępniane na Facebooku czy Instagramie są dokładnie przemyślane i zaplanowane przez tzw. kolegium redakcyjne.
  • 71% influencerów przyznaje, że wstaje między 6 a 8.
  • 33% blogerów pracuje między 9 a 12 h, zaś 37% między 6 a 8 h.
  • Nie każdy bloger, vloger czy gamer zarabia na swojej działalności – udaje się to tylko 5–8%.

Wszystkim wydaje się, że praca influencera jest prosta i przyjemna. Jednak każdy z nich dba o to, żebyśmy zobaczyli tylko to, co jest przez nich przemyślane, zaplanowane, a nawet odegrane. My mamy myśleć, że to prawda… bo nic nie sprzedaje się lepiej niż ładne obrazki. Influencer to praca jak każda inna… tylko z tego etatu nie tak łatwo złożyć wypowiedzenie.

Źródła:
https://simplife.pl/2018/01/14/jak-pracuja-blogerzy/
https://blog.getresponse.pl/zostac-jednym-5-blogerow-ktorzy-utrzymuja-sie-pisania.html

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie przy ul. Cybernetyki 7, 02-677 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję