Jak stworzyć blog, który będzie na siebie zarabiać?

Poziom

Co raz częściej można dojść do wniosku, że blogi są traktowane jako pomysł na biznes online.

Przeglądając różne blogi, często można dojść do wniosku, że nie są one pisane tylko z pasji, z chęci podzielenia się swoimi wrażeniami, a traktowane są też jako pomysł na biznes online. I w sumie nic w tym złego. Skoro są firmy, które takiego rodzaju biznes online wspomagają, to naturalnym będzie coraz większy ruch na rynku blogerów.

Ale załóżmy, że blog to pomysł na biznes w internecie. Co wtedy? Gdzie zacząć? W jaki sposób można na tym zarobić? W ogóle można się z tego utrzymać? Postaramy się odpowiedzieć w kilku krótkich zdaniach.

Sam pomysł założenia bloga tylko dla celów zarobkowych, albo traktowanie go jako wyłączny sposób na zarabianie w Internecie, z reguły nie jest wystarczający. Do zarabiania przez Internet poprzez prowadzenie bloga potrzeba wytrwałości, znajomości trendów, znajomości technik e-marketingu czy chociażby psychologii odbiorcy.

Rozbijmy blogowy biznes online na części pierwsze:

  • pomysł, temat, pasja – pisząc o rzeczach, o których nic nie wiemy, nie uda się dotrzeć do dużego grona odbiorców;
  • AdSense – najprostsze narzędzie do zarabiana w Internecie. Czas się z nim zaprzyjaźnić;
  • programy partnerskie – zakładamy, że tematyka bloga jest na tyle ciekawa i „trenduje”, że zgłaszają się do nas firmy, które chcą promować swoje produkty i usługi przez nasze wpisy;
  • bezpośrednia współpraca z reklamodawcami – żaden e-biznes nie jest w stanie przeżyć bez reklam; każda propozycja zareklamowania na blogu, napisania artykułu sponsorowanego, będzie wartością dodaną;
  • banery – jeśli nasz blog generuje duży ruch, oferty wprowadzenia banerów same do nas przyjdą.

Przez wszystkie powyższe możemy powiedzieć, że biznes elektroniczny zarabia na siebie bezpośrednio. Czyli samo prowadzenie własnego e-biznesu, w tym przypadku bloga, generuje przychód.

Ale jest bardziej istotna kwestia, którą warto wziąć pod uwagę – jest to budowanie marki i wiarygodności wśród potencjalnych klientów. Ten proces jest jednak długotrwały i wymaga wiele samozaparcia, pasji i wiary w biznes w Internecie. Efekt jednak jest zdecydowanie bardziej korzystny.

Co zatem zrobić, żeby nasz biznes online zaczął przynosić dochody?

  1. Wybierz branżę, w której chcesz pisać; najlepiej, jeśli będziesz czuł się w tej branży swobodnie;

  2. Określ, w jaki sposób chcesz zarabiać
  • AdSense – tutaj największe znaczenie będzie miał ruch na Twoim blogu,
  • Programy partnerskie – promocja produktów poprzez ich recenzję i linkowanie do sklepu,
  • Promocja własnych usług czy produktów; w gruncie rzeczy najtrudniejsza z możliwości, jednak dla większych firm zdecydowanie najkorzystniejsza.
  1. Działaj!

Zarabianie przez Internet, tworząc jedynie bloga, jest coraz trudniejsze. Popularność zdobywają vlogi, wykorzystywane są też inne platformy, jak Twitter, Facebook, Instagram. Samo blogowanie traktowane jako cykliczne dodawanie wpisów na stronie coraz bardziej wydaje się nieefektywne jako biznes internetowy. Jednak ciągle mamy wiele blogów z ogromną liczbą użytkowników. Więc nie jest za późno i mając dobry pomysł, pasję oraz ogromną cierpliwość, można nadal traktować blog jako dobry sposób na własny e-biznes.

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie przy ul. Cybernetyki 7, 02-677 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję