Jak wygląda polski rynek internetowy?

Poziom

Według badania “E-commerce w Polsce 2017” zrealizowanego przez Gemius, 54% internautów w naszym kraju kupowało online, co stanowi około 15 milionów osób!

Nie ma wątpliwości co do tego, że pokochaliśmy zakupy w Internecie. Wpływ na to ma wiele czynników, jednak niewątpliwie szybki wzrost liczby internautów, zwiększające się nakłady reklamodawców, upowszechnienie smartfonów oraz aplikacji zakupowych, możliwość robienia zakupów przez całą dobę, a takżę zakaz handlu w wybrane niedziele powodują, że polski rynek internetowy rośnie w siłę. Dzisiaj rynek e-commerce wyceniany jest na ponad 40 mld zł. A prognozy są bardziej niż optymistyczne. Według badania “E-commerce w Polsce 2017” zrealizowanego przez Gemius, 54% internautów w naszym kraju kupowało online, co stanowi około 15 milionów osób! W porównaniu z 50% w 2016 roku, wzrost jest zauważalny. Szacuje się, że w ciągu kolejnych dwóch lat wartość rynku internetowego w Polsce wzrośnie nawet powyżej 60 mld zł. Co ciekawe, najszybciej rosnącym segmentem jest sprzedaż żywności w Internecie.

Z czego wynika wzrost rynku internetowego w Polsce?

Analizy rynku internetowego wyraźnie wskazują na najważniejsze cechy wpływające na jego wzrost. Według badań Polacy doceniają przede wszystkim:

  • całodobową dostępność do zakupów - 82%,
  • wygodę - 44%,
  • nieskomplikowany proces zakupów - 41%,
  • szybkość zakupów - 39%,
  • niższe ceny w porównaniu do sklepów stacjonarnych - 33%.

Jedną z najbardziej znaczących cech wpływających na wzrost rynku internetowego w Polsce jest bez wątpienia znaczące zwiększenie zaufania do zakupów online. W porównaniu z rokiem 2016, kiedy 43% respondentów badań uznawało e-commerce za ryzykowne, rok 2017 przyniósł spadek tego odsetka do 38%. Trend ten jest stały i postępujący. Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się krajem w Europie pod względem sprzedaży online. W najbliższym czasie możemy prześcignąć pod tym względem Włochy i uplasować się na czwartej pozycji wśród rynków e-commerce w Europie, zaraz za Wielką Brytanią, Niemcami i Francją.

Co kupujemy najchętniej online?

Niezmiennie od kilku już lat Polacy decydują się na zakupy online w poniższych kategoriach:

  • odzież,
  • obuwie,
  • dodatki i akcesoria,
  • książki,
  • płyty i filmy,
  • sprzęt RTV/AGD,
  • akcesoria i dodatki do domu,
  • meble.

Rynek internetowy w Polsce rozwija się szybko i efektownie, i jedynie kataklizm mógłby zatrzymać ekspansję e-sklepów. Swobodny dostęp do zakupów online przez smartfony, niższe ceny. Wygoda i szybkie dostawy powodują, że coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy online. Wzrost rynku e-commerce bezpośrednio wpływa również na inne dziedziny gospodarki, jak choćby rynek usług kurierskich, a także zwiększenie płatności online. Pozytywny trend, jaki obserwujemy w ramach rynku internetowego, stawia nas w czołówce krajów specjalizujących się w tej formie sprzedaży. Prace nad jeszcze prostszym dostępem do zakupów online oraz zwiększaniem bezpieczeństwa transakcji będą powodowały cykliczny rozwój tej formy handlu w Polsce.

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie przy ul. Cybernetyki 7, 02-677 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję