Naga prawda

Poziom

Podobno większość kobiet nosi tylko 10 proc. z tych ubrań, które ma w szafie. Więcej niż połowa z nas ma jeszcze ubrania z nieoderwaną metką ze sklepu!

Podobno większość kobiet nosi tylko 10 proc. z tych ubrań, które ma w szafie. Więcej niż połowa z nas ma jeszcze ubrania z nieoderwaną metką ze sklepu! A jak jest u ciebie? Jak wygląda twoja szafa i jaki jest stan twojego konta bankowego?

„Polak ubiera się za 5 proc. tego, co zarobi. Proporcjonalnie do zarobków wydaje na ciuchy już niewiele mniej niż mieszkaniec Zachodu (5,7 proc). Średnio 52 zł miesięcznie (GUS), ale w wielkich miastach co najmniej dwa razy tyle, bo rocznie 1,3 tys. zł na odzież, a jeszcze 700 zł na buty i 500 zł na przyodziewek sportowy”. […]

„Jednak ubranie […] pełni rozmaite funkcje – zaspokaja nasze potrzeby, ale też jest wyrazem pragnień i aspiracji, czasem uniformem lub zbroją”. […]

„[…] klasa średnia […] kupuje na potęgę, bo lato, bo zima, bo urlop, bo promocja, bo coś wpadło w oko, bo akurat się wpadło do galerii po odkurzacz i wyszło w nowej puchówce”*.

WSKAZÓWKA NR 1. Gdy stoisz przed kolejnym wyborem: kupić czy nie kupić, zadaj sobie kilka prostych pytań.

  • Czy kwota za tę rzecz mieści się w moim miesięcznym budżecie?
  • Czy tak naprawdę podoba mi się ta rzecz? Love it czy tylko Like it?
  • A może jednak wolałabym, aby to ubranie było w innym kolorze?
  • Czy to ubranie podkreśla moje walory, a może jednak uwypukla nie to, co potrzeba?
  • Czy to jest rzecz, którą założę więcej niż jeden raz?
  • Gdyby ta rzecz nie była przeceniona, kupiłabym ją w pełnej cenie?

Jeśli nawet tylko JEDEN raz odpowiesz NIE, to oznacza, że powinnaś odłożyć ubranie na półkę sklepową!

Pułapek na nasze pragnienia jest całe mnóstwo, zaczynając od nieograniczonego dostępu do wszelkich dóbr, na zakupach przez internet i szybkich płatnościach kończąc. Nie wiem, czy wiesz, ale plastikowe karty płatnicze i kredytowe zostały zapożyczone przez system bankowy z amerykańskich kasyn. Tam płaci się plastikowymi żetonami nie dlatego, że to praktyczne, tylko dlatego, że klienci wydają w ten sposób więcej! Kiedy płacisz imitacją pieniędzy, robisz to chętniej, bez zahamowań.

WSKAZÓWKA NR 2. Zrób coś innego niż zwykle!

  • Ustanów na początku jeden dzień w tygodniu, a potem cały tydzień – dniami gotówki! Nie bierz ze sobą kart płatniczych. Wylicz na podstawie budżetu domowego, ile powinnaś mieć przy sobie gotówki, i tyle włóż do portfela.
  • Poćwicz mówienie „NIE” nie tylko podczas zakupów do siebie, ale także do dzieci, w pracy, do męża.
  • Poćwicz „odwracanie się na pięcie”! Nie przejmuj się, że kogoś urazisz albo że to niegrzeczne zachowanie. Gdy odejdziesz od kasy, kasjerka zapomni o tobie w ciągu 5 sekund! Gwarantuję ci to!
  • Opóźnij nagrodę! Robienie zakupów daje nam szybką gratyfikację: kupuję, mam = satysfakcja. Nie jesteś już dzieckiem i nie musisz mieć cukierka natychmiast. Zgadza się? Wytrzymasz, prawda? Doskonale!

WSKAZÓWKA NR 3. Znajdź zastępstwo!

  • Znajdź zastępstwo dla spędzania czasu na zakupach. To nic innego jak zaspokojenie impulsów łowcy lub zbieracza. Wybierz się na spacer, poszukaj pięknych kwiatów na łące lub muszli na plaży. Zacznij malować, rzeźbić czy choćby gotować. Zajmij swoją głowę czymś kreatywnym!
  • Przełam dotychczasowe nawyki zakupowe! Spróbuj krótkiej medytacji i poświęć czas na jogę, spacery i inne ćwiczenia, które karmią duszę i pomagają radzić sobie ze stresem.
  • Spędzaj czas ze znajomymi, których życie nie kręci się wokół zakupów. Otocz się wartościowymi ludźmi, którzy odnoszą sukcesy w oszczędzaniu i inwestowaniu.

Powodzenia!

* http://kobieta.gazeta.pl/kobieta_ekstra/1,155242,18447037,nie-szata-zdobi-polaka.html

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie przy ul. Cybernetyki 7, 02-677 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję