Przyszłość streamingu – sprawdź, ile zapłacisz za dostęp do wszystkiego

Poziom

HBO Go, Showmax, Netflix, Amazon Prime czy Palyer.pl to tylko niektóre platformy streamingowe, które działają w Polsce. Czy ta klęska urodzaju może doprowadzić do wojny cenowej?

HBO Go, Showmax, Netflix, Amazon Prime czy Palyer.pl to tylko niektóre platformy streamingowe, które działają w Polsce. Czy ta klęska urodzaju może doprowadzić do wojny cenowej?

Same nowości

Polacy coraz chętniej korzystają z serwisów straemingowych, które oferują filmy, seriale i muzykę. Trend ten wynika przede wszystkim z chęci oglądanie tego, co chcemy, kiedy chcemy i jak chcemy. Bez 15-minutowych przerw na reklamy lub obaw – czy na pewno zdążymy na kolejny odcinek swojego ulubionego serialu.

Już niedługo do takich gigantów, jak Netflix czy HBO Go dołączą platformy Disneya, Apple’a i WarnerMedia. A to oznacza, że konkurencja drastycznie wzrośnie. Jeszcze więcej filmów, jeszcze więcej seriali, jeszcze więcej nowości. Ale czy na to wszystko na pewno nas stać?

Netflix zgarnia całą pulę

Najbardziej znanym portalem muzycznym, który udostępnia treści, jest Spotify. I choć dzięki niemu utworów słuchają miliony ludzi na całym świecie, firma wciąż wykazuje finansowe straty. Inaczej jest z Netflixem, który w trzecim kwartale 2018 r. zarobił 403 mln $ (w 2017 w analogicznym czasie było to zaledwie 129,6 mln $). A wszystko to dzięki wzrostowi liczby użytkowników opłacających abonament. Ten streamingowy gigant może się pochwalić już 137 mln aktywnych subskrybentów!

Dlaczego użytkownicy tak chętnie oglądają filmy na Netflixie? To proste! Serwis oferuje im wiele oryginalnych produkcji, na które każdego roku wydaje ok. 8 mld! I nie mówimy tu tylko o produkcjach amerykańskich. Warto wspomnieć o lokalnych serialach, takich jak: brytyjskie „The Crown”, niemiecki „Dark” czy już wkrótce polskie „1983”.

Telewizja odchodzi w zapomnienie?

Coraz więcej osób porzuca telewizję na rzecz VOD. I jak się nad tym dłużej zastanowić, streaming ma same korzyści. Nie musisz oglądać długich bloków reklamowych i płacić za dodatkowe pakiety telewizyjne i programy, na których i tak nie masz co obejrzeć. Cena za streaming również wydaje się konkurencyjna w stosunku do kablówek czy telewizji satelitarnych. Subskrybcja HBO kosztuje 19,90 zł/miesiąc, najtańszy abonament Netflixa 34 zł/miesiąc, Showmax 19,90 zł/miesiąc.

Wydawałoby się więc, że wejście na rynek kolejnych serwisów sprawi, że ceny zaczną drastycznie spadać. Jednak nic z tych rzeczy. Jak wynika z ostatnich doniesień, Netflix zamierza wprowadzić na pakiet Ultra, który będzie kosztować ponad 60 zł za miesiąc. To z kolei spowoduje, że w tańszych pakietach zmniejszy się liczba ekranów, na których będzie można korzystać z serwisu. Z kolei HBO Go już zmniejszył kwotę abonamentu, zrównując ją z kwotą abonamentu w serwisie Showmax. Nie zapowiada się więc, że będą kolejne obniżki.

Czego więc możemy się spodziewać? Bardziej zróżnicowanej oferty i cen. Nie jest możliwe, żeby przy ogromnych wydatkach, jakie ponosi Netflix, wciąż utrzymywano stosunkowo niskie ceny i „sporą” liczbę udostępnianych ekranów na jednym abonamencie. A inne serwisy? Na razie nie są zapowiadane żadne zmiany. Ale takie na pewno nastąpią po wejściu na rynek kolejnych gigantów – jak np. Disney czy Apple. Jakie? Czas pokaże!

Może cię również zainteresować

Serwis korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy, w jakim celu oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając w link Polityka cookies.

Administratorem podanych danych osobowych będzie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie przy ul. Cybernetyki 7, 02-677 Warszawa („Vienna Life”).

Z Vienna Life można skontaktować się: info@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować w sprawach dotyczących danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez email iodo@viennalife.pl lub pisemnie na adres Vienna Life.

Dane będą przetwarzane przez Vienna Life w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną .

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie w celu przesyłania newslettera elektronicznego oraz marketingu drogą elektroniczną.

Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Vienna Life: agentom ubezpieczeniowym, agencjom marketingowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Vienna Life i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się w Stanach Zjednoczonych na podstawie decyzji Komisji Europejskiej w sprawie adekwatności ochrony zapewnianej przez Tarczę Prywatności UE-USA.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego Vienna Life.

W dowolnym momencie ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych dostarczonych przez Panią/Pana danych, tj. do otrzymania danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (w Polsce Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Akceptuję